Design-trends verpakkingen
Duurzaam & basic, design-trends duidelijk zichtbaar
Onze merken zijn niet slechts verpakkingen, maar een uitbreiding van onze identiteit. De producten die we vandaag kopen, zijn meer dan alleen producten, ze vertegenwoordigen wie we zijn en de waarden waar we ons aan houden. En wanneer we onze waarden kopen, spelen de verpakkingen van merken een belangrijke rol om deze waarden vanuit de schappen weer te geven. Design-trends dus zijn belangrijk om bij te houden.
Als het om wellness gaat, willen we dat alledaagse producten er gezond uitzien en aanvoelen. We neigen naar nostalgische producten die een analoog en old-school gevoel oproepen, maar toch modern genoeg zijn om tijdloos te blijven. Duurzame kartonsoorten worden gewaardeerd door de consument en voegen een meerwaarde toe aan uw product.
We willen merken die niet eens op merken lijken zoals we ze in traditionele zin kennen, met logo’s en markeringen die secundair worden aan het design of informatie die het merk bepalen. De basic uitstraling van uw verpakking straalt een eerlijkheid en degelijkheid uit, wat de aankoopkeuze bevordert.
Met zoveel keuze op de markt van vandaag zijn onze verwachtingen voor uitzonderlijke producten en verpakkingen steeds verfijnder geworden en zijn merken aan het racen om bij te blijven.
Design-trends in luxe verpakkingen – veel neutraler
Luxe wordt niet langer gedefinieerd door overdaad en exclusiviteit, maar door openheid en neutraliteit. De merken in deze categorie hebben een verfijnde beperking, met veel ruimte rond delicate, schreef- en schreefloze logo’s, gecompenseerd door ononderbroken kleurenpaletten van warme aardetinten en zachte pastelkleuren. Er is ook vaak een klein ornament op deze minimalistische ontwerpen te zien en de sekseneutrale identiteiten voor veel geur- en huidverzorgingslijnen laten merken voorkomen dat ze worden gedefinieerd als “gemaakt voor mannen” of “gemaakt voor vrouwen” en zijn nogal unisex in hun functie en aantrekkingskracht.
Volgens Fusion’s Massive Millennial Poll vindt 50% van de jonge volwassenen in de leeftijd van 18-34 dat het geslacht bestaat in een spectrum, dus voor merken die reageren op de veranderende houding van hun klanten, betekent dit dat de manier waarop producten worden verpakt en op de markt wordt gebracht, ook wegschuift van mannelijk óf vrouwelijk. Het verpakkingsmateriaal ziet er nog steeds duur uit en het komt op een hoger niveau, maar de merktaal is toegankelijk en exclusief voor iedereen. Bron: The Die Line.com
Door ons geproduceerde verpakkingen
Van alle nieuwe producten die wij maken plaatsen we een foto op Pinterest.
Bekijk de design-trends en doe nieuwe ideeën op voor uw verpakkingen!
Ook op onze andere websites hebben wij enkele foto-galleries: Cosmetica doosjes.nl, Bierverpakkingen.nl
Inspiratie voor uw ontwerp nodig? Internationale design-trends
Zit u als ontwerper even zonder inspiratie, maar dringt de tijd? Kijk dan eens op The Die Line.com en de ideeën gaan vanzelf stromen.
Meer info over design-trends in verpakkingen?
Maak een afspraak, of vul ons contactformulier in:
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
Fout: Contact formulier niet gevonden.
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]